Informacje dla rodzciów


TYDZIEŃ 30.03 – 03.04

W załączeniu plan pracy na bieżący tydzień:

Tydzień 30.03 – 03.04

 

TYDZIEŃ 23.03 – 27.03

W załączeniu plan pracy na tydzień:

Zwierzęta w gospodarstwie

TYDZIEŃ 16.03.-20.03

W związku z zaistniałą sytuacją prosimy rodziców o utrwalanie wspólnie z dziećmi tekstów wierszy, rymowanek, piosenek.
Przesyłamy również propozycję kolorowanek o tematyce wiosennej (ćwiczymy motorykę małą).

Zachęcamy również do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadchodzącą porą roku ( wystarczy wyjrzeć przez okno bądź wyjść na balkon).

Wspaniałą propozycją na wspólne spędzenie czasu z dzieckiem są zabawy sensoryczne, takie jak np.: nawlekanie makaronu na sznurek, wyrabianie i ugniatanie ciasta, poszukiwanie skarbów (np. drobnych zabawek) w pudle wypełnionym ryżem lub piaskiem, chodzenie boso po powierzchni o różnych właściwościach ( mogą to być kawałki tkanin – wełna, jedwab, futerko, płótno, papiery – ścinki gazet, grubszy karton, bibuła, tacki wypełnione cienką warstwą kaszy albo ryżu).

Podajemy również propozycję zabaw ruchowych z dziećmi, które na pewno dostarczą wszystkim domownikom wiele radości:
• „Przeprawa przez rzekę” – należy wyobrazić sobie, że przez pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy, lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Trzeba przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami, jaśkami, lub innymi kawałkami materiału. Rozłożyć po podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe, a po każdym razie zmieniać ustawienie „kamieni”.
• „Tor przeszkód”- do wykonania toru wykorzystujemy to co mamy w domu. Mogą to być, np. wielkie kartony, przez środek których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać.
• „Mały ninja”- należy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła, by stworzyć niełatwy do przejścia tor (sprawdzić wcześniej jak to działa). Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. Układ wiązania sznurka można zmieniać zaczepiając w różny sposób.
• „ Skocz do mety”- w gry planszowe można grać nie tylko przy planszy! Wystarczy kostka do gry, dwa sznurki na podłodze oznaczające na start, metę i można zaczynać.

RYMOWANKA UTRWALAJĄCA PORY ROKU
Wiosna, lato , jesień, zima i od nowa się zaczyna.

„Porządki” – wiersz

– Co robisz, szpaczku?-
pyta wiewiórka.
– Wyrzucam z budki
trawę i piórka.

Wyrzucam śmieci
z zeszłego roku.
Chcę mieć na wiosnę
czyściutki pokój.

,,My jesteśmy krasnoludki” – piosenka
My jesteśmy krasnoludki,
Hopsa sa, hopsa sa!
Pod grzybkami nasze budki,
Hopsa sa, hopsa sa!
Jemy mrówki, żabie łapki,
Oj tak, tak, oj tak, tak!
A na głowach krasne czapki,
To nasz znak, to nasz znak!
Gdy kto zbłądzi, to trąbimy:
Tru tu tu, tru tu tu!
A gdy zaśnie, to uśpimy:
Lu, lu, lu, lu, lu, lu.
Gdy kto skrzywdzi krasnoludka,
Oj, joj joj, oj joj joj!
To zapłacze niezabudka:
Oj, joj joj, oj joj joj!

,,Kwiaty na łące” – piosenka
Rosną sobie kwiatki na łące, na łące,
Maki, chabry i goździki pachnące.
Maki, chabry i goździki pachnące.

Nazbieramy kwiatków, kwiateczków, kwiateczków,
Nasplatamy, nazwijamy wianeczków.
Nasplatamy, nazwijamy wianeczków.

PRZYDATNE LINKI DO KOLOROWANEK, GIER EDUKACYJNYCH ORAZ ZABAW DLA DZIECI:

https://dziecisawazne.pl/7-przepisow-na-masy-plastyczne-takze-jadalne-dla-dzieci/?fbclid=IwAR0G1QKOEnpQlZUX9rlDVwzK5JWFmQlYiKw_PlDTpLBVppaK_wKVTFXbqWg

https://pl.pinterest.com/pin/820429257105982777/sent/?invite_code=49c411acd74c41bdbe9bf4c50582b5cc&sender=602215918830993427&sfo=1

https://poki.pl/g/uno-online?fbclid=IwAR3ploYZ0phXWgAxtKmAAAv–ldAoZbiQIiHW2lrKjM3Jea6cQMdDAuM-QY

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kreskowki?fbclid=IwAR35iVm_uXOIOne1EA6HqPfYFQs1s_SDVTFMCiicXo_Hjzzh_ApGlLvQ0_8