Informacje dla rodziców


Drodzy Rodzice, przed nami kolejny tydzień pracy zdalnej. Poniżej wysyłamy zabawy i zadania na każdy dzień tygodnia. Przypominamy również, że wszystkie pomoce dydaktyczne, zdjęcia, teksty opowiadań i wierszy oraz skany kart pracy znajdują się na naszej grupowej poczcie kubusie064@gmail.com. Zachęcamy do korzystania. W celu uzyskania hasła prosimy o wysłanie maila na ten adres.

06.04 Poniedziałek – „ Przygotowania do Świąt”

„Przygotowania do świąt” – dzieci ruchem przedstawiają czynność, jaką możemy wykonywać w domu przed świętami: okurzanie, pieczenie, mycie okien, ścieranie kurzu, trzepanie dywanów itp. Rodzic lub rodzeństwo odgaduje co to za czynność.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 15 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci, (mięśnie brzucha, mięśnie grzbietu), ćwiczenia koordynacji ruchowej.

  • „Poranek na wsi”- leżenie na brzuchu z rękami pod głową, na dźwięk rozprostowanie rąk i uniesienie ich wraz z nogami nad podłogę.
  • „Koty się budzą”- klęk podparty, dolny odcinek kręgosłupa „wpychamy” mocno w podłogę, aby stał się w tym miejscu wklęsły, głowę podnosimy na hasło „Koci grzbiet” górny odcinek kręgosłupa „wypychamy” w górę, aby powstał swego rodzaju garb, głowę chowamy w ramiona.
  • „Koniki” – bieg z uderzaniem piętami o pośladki
  • „Zwierzęta piją wodę”- skłony do przodu z pozycji siadu skrzyżnego w kierunku rozłożonego na podłodze woreczka/chustki, tak aby dotknąć czołem podłogi.
  • „sadzimy w polu”- pozycja stojąca w rozkroku, skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi, wyprost. Powtórzenie 4 razy.
  • „Króliki skaczą”- przeskakiwanie nad woreczkiem/kartką z prawej strony do lewej i z powrotem
  • „Idą kaczki”- marsz na ugiętych nogach
  • „Idą krowy”- marsz na czworaka

„Tyle samo, mniej czy więcej wody?” – Przygotowujemy sobie stanowisko pracy. Powinno na nim znaleźć się: plastikowa butelka z nakrętką, kubek lub szklanka, słoik oraz lejek i dowolne naczynie do noszenia wody z łazienki. Prezentujemy dziecku każde naczynie, dzieci nazywają je, dokonują analizy sylabowej i głoskowej słów. Rodzic mówi dziecku, że będziemy sprawdzać czy w naczyniach, które przygotowaliśmy zmieści się tyle samo wody. Być może w niektórych zmieści się mniej lub więcej. Za chwilę to zbadamy. Niech dzieci spróbują narysować swoje spostrzeżenia. Po zakończeniu eksperymentu wspólnie z dziećmi omawiamy wyniki, formułujemy wnioski.

Bajeczka wielkanocna – słuchanie opowiadania A. Galicy, rozmowa na jego temat. Przed rozpoczęciem czytania prosimy dziecko, aby wzięło kartkę i ołówek. Podczas słuchania utworu starajcie się zapamiętać kogo budziło słońce i w jakiej kolejności. Odpowiedź możecie narysować lub zapisać w dowolnej formie (Zał1)

Zabawa językowa „Symbole Wielkiej Nocy” -krzyżówka (Zał2)

Praca zKP3.40a – dorysowywanie brakujących części palmy i pisanki.
Praca z KP3.40b – przeliczanie sylab w zdaniach, zapisywanie ich liczby, przeliczanie bazi, rysowanie „po tyle samo”.

07.04 Wtorek- Wielkanocne tradycje

„Wielkanoc u języczka”ćwiczenia artykulacyjne.

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto. Najpierw do miski (robimy z języka miskę – przód i boki języka unosimy ku górze, tak by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier (wysuwamy język z buzi, a potem go chowamy, przesuwając nim po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu), dodaje masło (wysuwamy język z buzi, a potem go chowamy, przesuwając nim po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obracamy językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera (przesuwamy językiem po górnych zębach, następnie po dolnych). Ciasto już się upiekło (wdychamy powietrze nosem i zatrzymujemy je przez chwilę w buzi, nadymając policzki, następnie wypuszczamy powietrze ustami). Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwamy czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w bok), obsypuje rodzynkami (dotykamy językiem każdego górnego zęba), orzechami (dotykamy językiem każdego dolnego zęba).

Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwamy język z buzi i wykonujemy nim szybkie ruchy w kierunku nosa i brody), dodaje majonezu, miesza, a potem próbuje. Sałatka jest pyszna (oblizujemy wargi ruchem okrężnym).

Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwamy język po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wyciąga pomalowane (wysuwamy język z buzi, przesuwając nim po podniebieniu, górnych zębach i górnej wardze w kierunku nosa) i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychamy powietrze nosem, wydychamy buzią). Potem rysuje na jajach wzorki – kropki (dotykamy językiem różnych miejsc na podniebieniu), kółka (oblizujemy wargi ruchem okrężnym), paski (oblizujemy górną wargę, górne zęby, miejsce za zębami, następnie dolną wargę, dolne zęby, miejsce za zębami), kratkę (dotykamy językiem naprzemiennie zębów dolnych i górnych, następnie prawego i lewego kącika ust).

Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie dotykamy językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust) i już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiechamy się szeroko nie pokazując zębów), bo może już świętować.

„Wielkanocna zabawa” – zabawa słuchowa, dźwiękonaśladowcza. Obejrzyjcie uważnie obrazki (Zał3) co one przedstawiają? (zajączki, baranki, kurczaczki, pisanki). Rodzice włączają muzykę, dzieci poruszają się do niej w określony sposób. Będzie on zależał od ilustracji, którą wskaże rodzic. Obrazki maja przypisane zachowania: zajączki kicają, baranki kłaniają się, kurczaczki- machają skrzydełkami(ręce ugięte w łokciach), a pisanki- obracają się. Zabawę może również poprowadzić w języku angielskim (zajączek- bunny, kurczaczek-chick, baranek-lamb, pisanki-easter eggs. )

„Wielkanocne zwyczaje”rozmowa kierowana, omawiamy z dziećmi zwyczaje związane z Wielkanocą. Poniżej przydatne filmiki
https://www.youtube.com/watch?v=hWVwbiJw2g8
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

„Wielkanocna palma” – praca plastyczna. Wykonajcie palmę według własnego pomysłu.

„Kaszubskie nuty” – zabawa słuchowo-wzrokowa. Włączamy dzieciom piosenkę (link poniżej), która jest wyliczanką śpiewaną w języku kaszubskim. Kaszubi mieszkają na północy Polski nad morzem. Posłuchajcie słów i starajcie się wskazać palcem te ilustracje, o których waszym zdaniem jest waśnie mowa w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=4CVNx_9IRZ4

Praca z KP3.41a– powtarzanie nazwy przedmiotów w języku kaszubskim.

„Głodne kurczątka” – zabawa ruchowa przy muzyce. Dzieci zamieniają się w kurczaczki, spacerują w rytm muzyki, kiedy melodia milknie, zbierają do koszyczków/pudełek tyle nakrętek od butelek-ziarenek ile razy usłyszą uderzenie bębenka.

Układanie pociętych pisanek, kolorowanie – doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej. (Zał4) – puzzle do druku lub dla chętnych układanie puzzli on-line https://puzzlefactory.pl/pl/kategorie/wielkanoc

08.04 środa -Wielkanocny koszyczek

„Wielkanocna piosenka”słuchanie piosenki, zabawy rytmiczne do piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

„Legenda o białym baranku”słuchanie wiersza U. Pukały, rozmowa na temat jego treści. Zastanówcie się proszę podczas słuchania o co kłóciły się zwierzęta w koszyku. Postarajcie się zapamiętać co znalazło się w koszyku wielkanocnym.

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

„Co włożymy do koszyczka?” –zagadki językowe rozmowa na temat produktów, które należy włożyć do koszyczka inspirowana wysłuchanym wierszem. Rodzic odczytuje zagadki, jako rozwiązanie dzieci wybierają odpowiednią rzecz i wkładają do koszyczka.

Gdy go weźmiesz za uszy, zaraz wszystko nosi,

Ma wiklinowy brzuszek, i nazywa się ……….. (koszyk)

Długie uszy, szare futro, trochę jest nieśmiały,

i z ogonkiem jak pomponik, cały dzień po lesie goni. (zajączek)

Co to jest? Kolorowe, malowane, i kraszone i pisane, Na Wielkanoc darowane, (pisanki)

Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same,

głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczak)

Kiedy śnieżek prószy, kiedy słonko świeci,

On chodzi w kożuszku, i zimą i w lecie, (baranek)

Pytamy dzieci, czego jeszcze nie włożyliśmy do koszyczka? Sól, kiełbasa, chleb

Wyjaśniamy dzieciom znaczenie symboli

  • biała serwetka-by przypominała o poranku Zmartwychwstania o wschodzie słońca
  • coś zielonego-bo to przecież wiosna, cała przyroda budzi się do życia po zimie, wszędzie kiełkuje nowe życie
  • jajka-w Wielkanoc chrześcijanie czczą Chrystusa żyjącego, tego dnia ofiarujemy sobie wzajemnie jajka – symbol życia
  • chleb-bo to najważniejsze pożywienie człowieka
  • baranek wielkanocny-ponieważ Pana Jezusa nazywamy Barankiem Bożym
  • odrobina soli-bo Jezus nakazał nam być solą ziemi , to znaczy nadawać smak życiu: taką solą może być nasza radość,praca,trud, miłość….
  • babka wielkanocna, wędlina -by prosić Boga o to ,żeby nigdy nie zabrakło nam pożywienia, a najlepiej, żeby zawsze było coś smacznego !
  • palma-by uchroniła nas od nieszczęść i chorób

„Koszyczek wielkanocny” – przestrzenna praca plastyczna – instrukcja (Zał5)

Praca z KP3.41b – odnajdywanie fragmentów ilustracji i zakreślenie ich pętlą.

09.04 Czwartek- „Na świątecznym stole”

„Wielkanocny stół”słucha wiersza E. Skarżyńskiej, rozmawiamy z dziećmi na temat wiersza: Jakie elementy dekoracyjne znajdują się na stole? Kto usiądzie przy stole? Czego brakuje na stole, a powinno się znaleźć zgodnie z tradycja wielkanocną?

Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!

„Wielkanocne obliczenia” – zabawa matematyczna, potrzebujemy liczmany (fasolki/nakrętki po napojach). Rodzice czytają treść zadania, a dzieci obliczają za pomocą liczmanów.

W pewnymdomu do świątecznego śniadania zasiadły następujące osoby: mama, tata, ciocia Basia z wujkiem Piotrem i dwiema córeczkami, babcia Frania i mały Michaś. Ile osób siadło do świątecznego śniadania?

Kasia ozdabiała świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek i zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało Kasi do ozdabiania mazurka?

Na stole leżało osiem jajek. Mama zjadła jedno, a tata dwa. Ile jajek zostało na stole?

Zuzia robiła wielkanocną palmę. Przyczepiła na niej trzy czerwone kwiaty, dwa żółte kwiaty i cztery fioletowe. Niestety klej był zbyt słaby i dwa kwiaty się odczepiły. Ile kwiatów zostało na palmie ?

„Zastawianie wielkanocnego stołu”- Rodzic daje dziecku kartoniki z podpisanymi ilustracjami przedstawiającymi potrawy i ozdoby (nie tylko wielkanocne.) Dziecko ma za zadanie wybrać tylko te obrazki, na których widnieją przedmioty i produkty niezbędne na świątecznym stole. Oprócz obrazków możemy dzieciom zaproponować do dyspozycji obrus, serwetki, talerze, sztućce, filiżanki. Po zakończonej pracy dziecko opowiada jak wygląda jego stół wielkanocny. Obrazki (Zał6)

Praca z KP3.42a–rysowanie po śladzie pisanek, umieszczanie naklejek ze  sztućcami po odpowiedniej stronie talerza.
Praca z KP3.42b –kolorowanie obrazka według wzoru, pisanie wyrazu po śladzie.

Zabawy muzyczne i ruchowe przy piosence „Wielkanocna piosenka”
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

10.04 Piątek -Pisanki, kraszanki, malowane jaja

„Bajka o pisankach” – słuchanie opowiadania A. Galicy , rozmowa na temat jego treści. Zadajemy dzieciom pytania: Ile jajek zniosła kura? Dlaczego jajka uciekły? Co się przydarzyło każdemu jajku? (Zał7)

„Nie tylko pisanki” – praca z KZ 61.Wykorzystujemy napisy (Zał8) drapanka, kraszanka, pisanka, oklejanka, nalepianka. Prosimy dzieci, aby je odczytały lub sami odczytujemy. Napisy kładziemy przed dzieckiem. Prosimy, aby dziecko podzieliło na sylaby, policzyło ile jest sylab w każdym wyrazie. Porozmawiajmy z dziećmi o skojarzeniach jakie mają z tymi wyrazami. „Jak myślicie, czy można z tych nazw odczytać w jaki sposób zostały udekorowane jajka? Czy potraficie je rozpoznać na ilustracji? -> Drapanki powstają poprzez skrobanie wzoru szpilką na barwionym jajku, kraszanki są barwione na czerwono, pisanki- tworzymy poprzez malowanie woskiem i farbowanie jaj, oklejanki-przyklejamy sitowie, płatki kwiatów, a nalepianki są oklejane papierem.

„Nasze pisanki” – zabawa plastyczna. Ozdobcie w domu dowolną technika jajka (kolorowe mazaki, oklejanie, włóczka, oklejanie bibułą, farby). Wyślijcie zdjęcia swoich pisanek na naszą grupę J

„Pisanki” – zabawa matematyczna. Wycinamy z dziećmi z kolorowego papieru pisanki i koszyczki. Pisanki są różnej wielkości i koloru. Jeden kolor może mieć kilka odcieni. Zadaniem dzieci jest dobranie pisanek według dowolnego kryterium i włożenie ich do koszyczków. Dzieci wyjaśniają dlaczego dokonały takiego wyboru. Następnie prosimy dzieci, aby z każdego zbioru ułożyły pisanki od największej do najmniejszej oraz aby porównały liczbę w zbiorach.

Praca zKP3.43a – rozwiązywanie sudoku obrazkowego.
Praca z KP3.43b – wykreślanie niepasujących napisów, ozdabianie pisanki.

Język angielski

Ćwiczenia utrwalające materiał z rozdziału 4

Słownictwo:

the sun, the sky, the grass, a swing, a tree, a ball, a rope, a bike, to play, to swing, to take, to fly, to skip, to ride, to climb, to go out, to want

rain, raining, a house, to skip with my rope, to ride my bike, to fly, to climb a tree, to swing on a swing, to play with my (ball, car, bike, rope, kite)

a coat, a hat, a scarf, an umbrella, wellingtons, a boat, short, fat, rain

a pet, a cat, a hamster, a head, eyes, legs, a nose, a tail, whiskers, little, short, (very) long,

names of numbers 1-6

the zoo, a monkey, a lion, a parrot, a panda, a camel

Możecie pośpiewać piosenki związane z tematyką:
https://www.youtube.com/watch?v=LFrKYjrIDs8
https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0
https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

Pozdrawiamy i życzymy zdrowych i spokojnych Świąt
Agnieszka Śniegocka I Alina Cupał

Drodzy Rodzice,

Poniżej propozycja zabaw i zadań na przyszły tydzień. Przypominamy również, że wyjaśnienia zadań,  karty pracy oraz dodatkowe gry znajdują się na poczcie grupowej kubusie64@gmail.com, zachęcamy do korzystania. W celu uzyskania hasła prosimy o wysłanie maila na podany adres.

Zestaw porannych ćwiczeń gimnastycznych:

„Poranek na wsi”- leżenie na brzuchu z rękami pod głową , na dźwięk rozprostowanie ich i uniesienie wraz z nogami nad podłogę

„Koty się budzą” – klęk podparty, dolny odcinek kręgosłupa „wpychamy” mocno w podłogę, aby stał się w tym miejscu wklęsły, głowę podnosimy na hasło „Koci grzbiet” górny odcinek kręgosłupa „wypychamy” w górę, aby powstał swego rodzaju garb, głowę chowamy w ramiona.

„Koniki” – bieg z uderzaniem piętami o pośladki

„Zwierzęta piją wodę”- skłony do przodu z pozycji siadu skrzyżnego w kierunku rozłożonego na podłodze woreczka/chustki, tak aby dotknąć czołem podłogi.

„Skaczące żabki”- dzieci stają na wyznaczonej linii startu i na sygnał Rodzica skaczą do linii mety, naśladując żabki.

„Zające na łące” – dzieci robią przysiad, opierają ręce na podłodze i skaczą jak zające do wyznaczonego miejsca.

„Jajko na łyżce” – dziecko ustawia się na linii startu, w ręku trzyma łyżkę i małą piłeczkę. Zadaniem dziecka jest dobiec do linii mety trzymając w ręku łyżkę a na niej piłeczkę.

„Ćwicz jak mówię”-  dziecko staje naprzeciw Rodzica/Rodzeństwa, na zmianę podajemy sobie piłkę i proponujemy do tego wykonanie zadania np. „Rzuć piłkę kucając”, „Podskocz 5 razy trzymając piłkę w górze”, „Podskocz na prawej nodze 2 razy i podaj piłkę odbijając ją 2 razy od podłogi”

30.03 Poniedziałek

„ Skąd się bierze wełna?” – podawanie nazw i porównywanie wełnianych produktów, określanie i opisywanie wełny po dotyku.  Do tej zabawy wykorzystujemy rzeczy, które mamy w domu. Wełniany sweter, skarpety, włóczkę z wełny. Pytamy dzieci, czy wiedzą jak powstały te produkty i skąd się bierze wełna? Dzieci dotykają wełny, określają i opisują ją po dotyku. Pokazujemy dzieciom zdjęcia owcy i barana, pytamy czym się różnią, a jakie są podobieństwa? Prezentujemy dzieciom na mapie Polski, gdzie hoduje się najwięcej owiec. (Zał1)

„Zaganianie owiec do stada” – manipulacyjna zabawa z kulkami waty. Dzieci budują ogrodzenie z klocków. Za ogrodzeniem układamy kulki z waty. Za pomocą pęsety dzieci mają przenieść kulki waty-owieczki- do zagrody.

„Wyganiamy owieczki z zagrody” – motoryczno – matematyczna zabawa z kostką. Dziecko wygania wszystkie owieczki z zagrody- wyjmuje kulki z waty. Rodzic rzuca kostką i pokazuje ile oczek wypadło. Zadaniem dziecka jest włożyć do zagrody tyle kulek z waty za pomocą klamerki do bielizny.

„Owieczka” – praca plastyczna, instrukcja do wykonania pracyhttps://stylowi.pl/33520452

31.03 Wtorek

„Czy świnia to brudne zwierzę?”

Świnki w bajkach – przypomnienie znanych bajek o świnkach, prosimy żeby dziecko wymieniło bajki, które zna i w których występuje świnka (np. Trzy małe świnki, Świnka Peppa, Kubuś Puchatek, Babe- świnka z klasą.) Wspólne oglądanie fragmentów, omówienie zachowań i miejsca zamieszkania świnek z bajki.  Przydatne linki :

https://www.youtube.com/watch?v=F_JXkYswK38

https://www.youtube.com/watch?v=oY6RizCDfwM

„Ciekawostki o świnkach” – Rodzic pyta dzieci czym się różniły świnki z bajek od prawdziwych świń? Gdzie mieszkały trzy małe świnki, gdzie mieszkają prawdziwe świnie? Przekazujemy dzieciom ciekawostki o świniach np. świnie wchodzą do błota by się ochłodzić, podobnie jak kury nie mają gruczołów potowych, są obdarzone bardzo doskonałym węchem? (podobnie jak psy), są bardzo inteligentne (mają wyższy iloraz inteligencji niż psy).

 praca plastyczna do wyboru:

  • „Malowanie w błocie” Dzieci malują różową kartkę brązową farbą. Następnie za pomocą patyczka do uszu lub wykałaczki dzieci rysują sylwetkę świni.
  • „Domki trzech świnek” – dzieci wycinają z papieru szablony trzech domów, następnie wyklejają je materiałami, które wystąpiły w utworze (papierowe prostokąciki imitujące cegle, wykałaczki, gałązki drzew, włóczka) Ozdabiają pracę wg własnego pomysłu.

01.04 Środa

„Wielkanoc” -słuchanie fragmentów wiersza,rozwijanie słownictwa związanego z omawianym tematem, poznawanie zwyczajów związanych z obchodami Świąt Wielkanocnych. Wspólne oglądanie krótkiego filmiku o Wielkanocy https://www.youtube.com/watch?v=lnglzbx4H7Q

Wielkanoc B. Forma

Święta za pasem,

Do pracy się bierzmy,

Mazurki i baby

Smaczne upieczmy.

Pisanki, kraszanki

Razem dziś robimy,

Wszystkie kolorowe,

Bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta,

Baranka, zajączka,

Z posianej rzeżuchy

Będzie piękna łączka

W glinianym wazonie

Bazie i żonkile,

A na nich z papieru

Kurczątka przemiłe.

„Kura i kurczęta” – zabawa ruchowa, ćwiczenia reakcji na dźwięk. Dziecko biega na paluszkach przy dźwiękach trójkąta https://www.youtube.com/watch?v=NhBPYdNwI4I  – są kurczętami, które chodzą po podwórku i  wołają pi,pi,pi. Gdy usłyszą tamburyno https://www.youtube.com/watch?v=dAKY_sTd-b4 uciekają w wyznaczone miejsce/kryjówkę, gdyż grozi im niebezpieczeństwo, skrada się lis.

„Układanie zdań z …” – zabawa dydaktyczna, przeliczanie wyrazów w powstałych zdaniach. Wycinamy przygotowane prostokąciki z wyrazami o tematyce Wielkiejnocy, gramy z dzieckiem na zmianę, losujemy jeden prostokąt, czytamy wyraz i układamy z nim zdanie, możemy te zadania zapisywać, przeliczać ilość wyrazów w zdaniu. Pomoc do zabawy – Zał2

„Takie same tylko że inne”- zabawa logopedyczna, nazywanie par obrazków wyglądających tak samo, a znaczących coś innego ( Zał3)

„Świąteczny obrazek”- praca plastyczno – techniczna, właściwe zagospodarowanie kartki papieru, rozwijanie wyobraźni i twórczości dzieci. Przykładowe prace (Zał4)

02.04 Czwartek

„Święta”- zabawa językowa, dobieranie podpisów do obrazków świątecznych, dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, doskonalenie analizy słuchowej i pamięci wzrokowej- (Zał5)

„Bajkowe pisanki” – osłuchanie się z piosenką, wspólne śpiewanie https://www.youtube.com/watch?v=UMl5kZ6DGas

„Liczymy pisanki”- zabawa matematyczna, policz ile jest pisanek z każdego wzoru, wpisz odpowiednią cyfrę (Zał6)

„Tyle- ile”- rozwiązywanie zadań Wielkanocnych z tekstem

  • Kasia pomalowała 3 pisanki w czerwone kropki, 2 pisanki w zielone paski i 4 pisanki w pomarańczowe gwiazdki. Ile pisanek pomalowała Kasia?
  • Tomek do koszyczka wielkanocnego włożył 5 pisanek, 2 kurczaczki i 1 baranka. Ile rzeczy włożył Tomek do koszyczka?
  • Karolinka razem z babcią kwiatki do palemki wielkanocnej. Babcia zrobiła 3 różowe kwiaty, a Karolinka 4 niebieskie. Ile kwiatów wykonały?
  • Zosia i Kacper szykują koszyczek wielkanocny. Zosia włożyła 6 pisanek, a Kacper 2 pisanki. Ile pisanek dzieci włożyły do koszyka?

„Pisanki z klamerką”- zabawa matematyczna, dodaj pisanki i przypnij klamerkę w odpowiednim miejscu (Zał7)

„Którą pisankę mam na myśli?” – doskonalenie umiejętności opisu przedmiotu, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej. Wycinamy karty z pisankami (Zał8) dziecko na zmianę z Rodzicem opisuje wylosowaną pisankę, staramy użyć się jak najwięcej słów, budujemy zdania złożone.

04.04 Piątek

„Szukanie zajączka”- słuchanie opowiadania Olgi Masiuk, rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów i doświadczeń dzieci na podstawie tekstu opowiadania, wyjaśnienie pojęcia tradycja. (opowiadanie – zał9)

”Szukamy pisanek”– zabawa słuchowo- ruchowa, rozwijanie koordynacji wzrokowo—słuchowo- ruchowej. Rodzic ukrywa w różnych miejscach zdjęcia kolorowych pisanek, zadaniem dziecka jest odszukanie ich. Rodzic udziela instrukcji ciepło/zimno.

„Lubię święta, bo….”- zabawa słownikowa, do zabawy zachęcamy wszystkich członków rodziny, każdy mówi dlaczego lubi święta Wielkanocne

„Wielkanocny zajączek” praca przestrzenna wg wzoru. Wykonajcie zajączka wielkanocnego ze skarpetki J tu znajdziecie instrukcje https://tipy.interia.pl/22123,142295,zajac-ze-skarpety-krok-2.html

Angielski:

Let’s go to the zoo! – Chodźmy do zoo!

Nazwy niektórych zwierzątmieszkających w zoo: a monkey, a parrot, a panda, a donkey

Formułowanie pytania o czyjeś samopoczucie. Udzielanie odpowiedzi na pytanie o samopoczucie.
How are you today?
I`m fine, thank you!

ozdrawiamy serdecznie
Agnieszka Śniegocka
Alina Cupał

Drodzy Rodzice

W związku z przedłużeniem trudnego dla nas wszystkich okresu kwarantanny i koniecznością zdalnego nauczania poniżej zamieszczamy propozycje zabaw i zadań na najbliższy tydzień z podziałem na każdy dzień tygodnia.

W celu ułatwienia Wam pracy i kontaktowania się z nami zachęcamy do korzystania z poczty, którą utworzyłyśmy dla Naszej grupy. Na poczcie znajdziecie materiały i zdjęcia dotyczące zadań (załączniki). Zachęcamy do wspólnego kontaktowania się, przesyłania zdjęć swoich prac. Jest to trudny czas, dzieci na pewno za sobą tęsknią, mamy nadzieję, że ten sposób komunikacji choć w małym stopniu pozwoli nam odnaleźć się w tej ciężkiej sytuacji. Poniżej podaję login: kubusie064@gmail.com, proszę wysłać wiadomość na tego maila, w odpowiedzi dostaną Państwo hasło dostępu, abyśmy wszyscy wspólnie mogli tworzyć Nasze małe, domowe przedszkole.

Drodzy Rodzice, w związku z tym, że Wasze dzieci nie mają książek i nie mamy na chwilę obecną możliwości ich przekazania, zamieszczam na naszym mailu grupowym skany kart pracy do samodzielnego wydrukowania.

Propozycje zabaw:

Proponujemy, aby każdy dzień rozpocząć poranną gimnastyką wg Waszego lub dziecka pomysłu, zwracając uwagę na wzmocnienie mięśni brzucha, grzbietu, poprawne wymachy rąk, podskoki. Poniżej kilka propozycji, które możecie wykorzystać przy porannej zabawie:

Zabawa orientacyjno- porządkowa „Wiatraczki”
Bieg w różnych kierunkach, na sygnał- klaśnięcie, dziecko zatrzymuje się i wykonuje okrężne ruchy ramionami- skrzydła wiatraka.

Zabawa z elementem czworakowania „Pieski idą na spacer”
Czworakowanie w różnych kierunkach. Piesek prosi o kość- przysiad, ręce w skurczu pionowym, wydawanie dźwięków naśladujących popiskiwanie pieska.

Zabawa z elementem podskoku „Piłeczki”
Skoki obunóż, obracanie się w jedną i w drugą stronę.

Zabawa bieżna „Zajączki w ogrodzie”
Dzieci- zajączki biegają po ogrodzie. Na hasło „Ogrodnik” chowają się- zatrzymują i robią przysiad podparty, pochylając nisko głowę.

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Przenosimy skrzynie z warzywami”
Dzieci stoją w rozkroku, wykonują skłony w przód- podnoszenie ciężaru
oraz skręty w prawo i w lewo- przenoszenie ciężaru na samochody.

Zabawa z elementem równowagi „Strach na wróble”
Dzieci- wróble biegają w różnych kierunkach. Na hasło „Strach na wróble” zatrzymują się i stają na jednej nodze.

Zabawa z elementem podskoku „Zajączki”
Dzieci podskakują raz na jednej, raz na drugiej nodze z jednoczesnym wymachem ramion.
Odpoczywają w przysiadzie podpartym.

 Zabawa „Olbrzymy i krasnale”
Chód we wspięciu na palcach,przechodzenie do poruszania się w przysiadzie i ponowne podnoszenie się w górę.

23.03. Zwierzęta na wiejskim podwórku

„W zagrodzie Małgosi”-bajka ortofoniczna E. Michałowskiej – dzieci słuchają bajki i powtarzają odgłosy zwierząt. (Zał1)

„Na wiejskim podwórku”–  zabawa dydaktyczna mająca na celu doskonalenie umiejętności określania kierunków w przestrzeni. Wycinamy zwierzątka (krowa, kura, koń, kaczka, gęś) lub jeśli mamy figurki zwierzątek w domu to z nich korzystamy. Rodzic w tej zabawie jest gospodarzem i prowadzi w następujący sposób: Postaw kurę po mojej prawej stronie, postaw konia przede mną. ( Używamy różnych wariantów)

„Ł jak łapa”- wyklaskiwane słowa łapa, wyszukiwanie innych słów na ł, omówienie wyglądu litery wielkiej i małej Ł, ł pisanej, wyszukiwanie w dowolnym tekście poznanej litery.

„Piszemy ł” –bawcie się wykorzystując kasze lub piasek oraz tacki do nauki pisania poznanej litery Ł ł
Praca z KP3.35a-odczytywanie wyrazów, podkreślanie litery ł, łączenie wyrazów z właściwymi ilustracjami Praca z KP3.35b-odczytywanie zdań, łączenie ich z obrazkami, pisanie litery Ł ł po śladzie i samodzielnie.
Praca z KP3.39a- kącik grafomotoryczny- samodzielne pisanie liter Ł ł, pisanie wyrazów po śladzie

24.03 „Domy zwierząt”

„Dzień dobry zwierzątka”– doskonalenie sprawności narządów artykulacyjnych i aparatu mowy. (Zał2)

„Matematyka w zagrodzie”– przygotujcie sobie liczmany ( makaron, fasolki lub zakrętki od butelki) Rodzic czyta zadanie, dzieci układają zgodnie z treścią i przeliczają (Zał3)

Praca z KP3.36a– łączenie zwierząt z ich domami i pisanie po śladzie
Praca z KP3.36b – rysowanie na planszy pionka zgodnie z wyznaczoną liczbą oczek
Pary zwierząt– gra w memory, rozwijanie pamięci ( Zal4)

25.03 Odgłosy wiejskiego podwórka

„Stary Donald farmę miał” – słuchanie i śpiewanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=yit7PlRN7Yg

„Na wiejskim podwórku”- wykonajcie makietę wiejskiego podwórka. Możecie do tego użyć karton po butach, farby, plastelina do ulepienia figurek zwierzątek. Zdajemy się na Waszą kreatywność – załącznik

Praca z KP3.37a– przeliczanie zwierząt, zapisywanie i obliczanie działań
Praca z KP3.37b-dorysowanie brakujących części zwierząt, napisanie nazw zwierząt

26.03. „Ale jaja”

„Jajko” – oglądanie różnych rodzajów jaj: kurze, gęsie, przepiórcze, strusie (ze względu na okoliczności proponuję zdjęcia jaj a nie prawdziwe eksponaty- Zał5 ) . Niech dzieci spróbują zgadnąć, które jajo pochodzi od którego ptaka.

 Zróbcie doświadczenie: Rodzic kręci na stole jajkiem surowym i ugotowanym, dziecko zgaduje które jajko jest które. Podsumowanie surowe jajko kręci się wolno, a ugotowane szybciej, bo ma zwartą konsystencję, konsystencja surowego jajka spowalnia hamuje jego obrót.

Rozbijcie surowe jajko i obejrzyjcie zawartość za pomocą lupy. Sprawdźcie jak zbudowane jest jajko i jakie są funkcje poszczególnych elementów (opis zał6)

„Jajeczne wyścigi”- wyznaczcie sobie linię startu i metę, przygotujcie 2 ugotowane jajka i 2 łyżki stołowe oraz skakanki/woreczki coś co pomoże wam utworzyć tor przeszkód oraz stoper Ustawiacie się na linii startu, kładziecie jajko na łyżce i idziecie do mety, wygrywa osoba, która przeniosła całe jajko w najkrótszym czasie. Miłej zabawy J

„Pasta jajeczna” – z ugotowanych jajek, wspólnie z Rodzicami przygotujcie pastę jajeczną. Przypominamy dzieciom o zachowaniu zasad higieny(mycie rąk) przed przygotowaniem posiłków. Przypominamy również o zasadach bezpieczeństwa, o ostrożnym obchodzeniu się z nożem i widelcem. Smacznego 🙂

„Najpiękniejsze..” – wysłuchanie opowiadania (tekst Zał7.). Rodzic zadaje pytania ?O jakich kurczakach marzyły kury? Co kury zrobiły z jajkami? Jakiego koloru były małe kurczaczki? Jakie zwierzęta wykluwają się z jaj?

 27.03 „Skąd się bierze ser?”

„Przetwory z mleka” – wysłuchanie wiersza (Zal8), dzieci zapamiętują jak najwięcej nazw mlecznych produktów.

Praca z KP3.38a – opowiadanie, skąd się bierze mleko na podstawie historyjki obrazkowej, rysowanie ramek do obrazków
Praca z KP3.38b- łączenie par obrazków, których nazwy się rymują, odczytywanie sylab, łączenie ich z sylabą ser

Wykonajcie pracę plastyczną przy użyciu kół orgiami „Krowa”. Instrukcja załącznik

Język angielski – dla chętnych

Zachęcamy do zabaw z językiem angielskim ,słuchania i śpiewania piosenek, gier. Utrwalajcie poznany materiał (nazwy zabawek, kolorów, określenia pod, obok, w)

Temat: Nazwy niektórych części ciała zwierząt.

Patrz na moje zwierzątko- Lookat my pet

I`ve got a cat.

Have you got a pet?

I love my cat very

It has got two black eyes.

Stroke my head!

Play with me!

Wszystkie teksty oraz propozycje zabaw z opisem zostały wysłane Państwu drogą mailową.

Agnieszka Śniegocka
Alina Cupał

 

Drodzy Rodzice!

16.03-20.03 „Witaj Wiosno!”

W tym tygodniu zachęcamy Państwa do zabaw z dziećmi w tematyce powitania Wiosny. Jako wprowadzenie w tematykę proponujemy przeczytać dzieciom tekst opowiadania Tajemniczy lot (tekst poniżej). Utrwalmy z dziećmi poznane w przedszkolu zwiastuny wiosny, porozmawiajmy o zmianach jakie zachodzą w przyrodzie wiosną (rozkwitające pączki, powracające z ciepłych krajów ptaki). Poniżej wklejamy propozycję ćwiczeń dotyczące powrotów ptaków oraz link do wspólnego posłuchania odgłosów ptaków żyjących w Polsce. (Zad 1, Zad 3, Zad 4)

W ramach powtórki proponujemy założenie z dziećmi własnej hodowli szczypiorku i dziennik hodowli, opisujcie w nim (rysunkiem), co ciekawego dzieje się z Waszą roślinką. Po powrocie do przedszkola, możecie przynieść swój szczypior do kącika przyrody. Poniżej wysyłamy link, z instrukcją jak łatwo można stworzyć taka hodowlę, z rzeczy, które znajdziemy w domu.

Zapoznajcie dzieci z literą G,g. Wykonajcie z dziećmi kilka ćwiczeń, które pozwolą utrwalić poznaną literkę (wyszukiwanie litery „g” w tekstach, wymienianie wyrazów rozpoczynających się na literę”g” oraz wyrazów mających literę „g” w środku, dzielenie wyrazów na sylaby i głoski. Wysypcie na tace kaszę manną i piszcie w niej literę G,g. Później przejdźcie do pisania po śladzie (Zad nr5). W ten sposób możecie utrwalić poznane do tej pory literki.

Porozmawiajcie z dziećmi o starym ludowym zwyczaju jakim jest topienie marzanny. Możemy do tego wykorzystać filmik


Poniżej propozycje rozmowy kierowanej „Pożegnanie zimy” i wiersza „Marzanna” związanego z tematem.

Pobawcie się z dziećmi w wiosenną matematykę. Poćwiczcie przeliczanie i dodawanie w zakresie 10 na przedmiotach, które macie w domu (makaron, fasolki). Dodatkowo proponujemy wykonanie zadania 2 oraz zadania 6.

Dodatkowo proponujemy zestaw ćwiczeń małej motoryki o tematyce wiosennej (rysowanie po śladzie, labirynty)

Teksty i linki pomocne do realizacji tematu:

Mała motoryka – łamigłówka, labirynt, pszczółki
labirynt
pszczolki
mozaika

Wiersz – Marzanna Marzanna

Rozmowa kierowana – Pożegnanie zimy Pożegnanie-zimy

Opowiadanie- Tajemniczy lot Tajemniczy-lot (1)

Propozycje zadań (1-6) – Karty pracy
Zad 3
zad 6
Materiały do wysłania

Pozdrawiamy serdecznie
Nauczycielki z grupy IX „Kubusie”