działania w ramach projektu


INNOWACJA „OGRÓD NAUKI” 

Innowacja pedagogiczna „Ogród nauki” powstała z myślą o tym, by wprowadzić dzieci 3-6-letnie w świat matematyki, przyrody, muzyki, także przygotować do pisania i czytania oddziałując na zmysły, emocje, przeżycia dziecka. Innowacja ta przedstawia propozycje zabaw i ćwiczeń matematycznych i przyrodniczych opartych o koncepcję edukacji „na zewnątrz”, której założeniem jest nauczanie poprzez zabawę, doświadczanie, polisensoryczne poznawanie świata oraz obserwacje czynione w naturalnym środowisku przyrodniczym czyli w ogrodzie przedszkolnym, podczas spacerów i wycieczek.

Zajęcia w plenerze sprzyjają koordynacji, rozwijaniu funkcji poznawczych i holistycznemu rozwojowi dzieci. Dzięki współpracy i zadaniom w grupie, dzieci polepszają swoje umiejętności społeczne. Obniża się poziom stresu, a w atmosferze relaksu umysł jest skłonny przyjąć zdecydowanie większy zakres wiadomości. Wśród licznych korzyści możemy wymienić miłą atmosferę, a także skrócenie dystansu między nauczycielem i dziećmi. Ponadto zajęcia na świeżym powietrzu sprzyjają treningom uważności. Dzieci uczą się spostrzegawczości, rozwijają inteligencję emocjonalną, mogą ćwiczyć myślenie analityczne, rozwijać integrację sensoryczną i dbają o kondycję fizyczną. Zajęcia te uczą dzieci praktycznego wykorzystania wiedzy i wpływają na rozwój takich umiejętności, jak: praca w grupie, komunikacja, samodzielność, kreatywne myślenie, odwaga, zaradność, wzrost samooceny. Poprzez innowację chcemy wzmacniać aktywność każdego dziecka, rozbudzać zaciekawienie światem i zainteresowania dzieci. Naszą rolą – nauczycieli będzie stwarzanie takich sytuacji, w których dzieci będą przechodzić przez kolejne etapy zdobywania wiedzy poprzez aktywne, własne działania. Mamy nadzieję wdrożyć przedszkolaki do odważnego podejmowania działań, które rozbudzą w nich twórczą, kreatywną postawę.

Zajęcia realizujemy kilka razy w tygodniu, proponując dzieciom różnorodne aktywności w ogrodzie przedszkolnym.